Як допомогти маленькому «мовчунові» стати великим «говоруном»

Як допомогти маленькому «мовчунові» стати великим «говоруном»
Як допомогти маленькому «мовчунові» стати великим «говоруном»
Як же батьки іноді втомлюються від вгадувань бажань маленького капризулі. Здається, що мами досконало опановують мову жестів, розуміють наполегливе мукання і нерозбірливе гуління. Але часом ні-ні та вирветься: «Так скажи вже, що ти хочеш!».

Мовленнєвий розвиток дитини

Першими звукосполученнями карапуз радує всіх на другому-третьому місяці життя. До півроку вони стають виразніше. До восьми-дев’яти місяців можна розчути короткі слова з повторюваними складами, накшталт «мама» або «баба». Але поки вони вимовляються без розуміння. Але ближче до року сказані слова для дитини набувають сенсу і починають зв’язуватися з конкретними об’єктами.

Після першого дня народження лексикон стрімко поповнюється новими виразами. Деякі батьки розповідають, що вже в однорічному віці малюк читав напам’ять казки Маршака. Навіть якщо й так, то це були сильно спрощені варіанти, зрозумілі тільки їм. Більшість дітей освоює короткі пропозиції не раніше півтора років. Короткі – це означає, що складаються з пари слів, наприклад: «Папа, ку-ку». І вже після двох років потихеньку осягаються мовні нюанси, а мова стає різноманітніше.

Як навчити дитину говорити

Якщо ви хочете швидше спонукати малюка на осмислений діалог, то візьміть за правило спілкуватися з ним з найперших днів. Не думайте, що це марно, а він нічого не розуміє. Ви говорите, звертаючись до малятка, а його пасивний словниковий запас поповнюється. І це принесе плоди ближче до року.

Розмовляючи, намагайтеся робити це так, щоб дитина бачила ваше обличчя. Це важливо, адже він ще не знає, яким чином виходять певні звуки. Активно артикулює, щоб стало наочно зрозуміло, що зі складених трубочкою губ виходить протяжне: «У-у-у».

Не “сюсюкайте». Дуже важко утриматися від цього, дивлячись на милого карапуза. І не кажіть, що він сам перекручує слова, називаючи собаку «Бабак». Ви повинні подавати приклад вірної вимови, адже якщо засвоїться неправильний варіант, доведеться потім пороги логопедів оббивати.

Обов’язково приділяйте увагу дрібній моториці рук. Вчені довели, що мозкові центри, контролюючі мову і координацію рук – давнішні сусіди. Розвиваючи рухові навички, стимулюється і мовна область. Масаж пальчиків, різні ігри з дрібними предметами (під наглядом, звичайно ж!) – Все піде на користь.

Не лінуйтеся зайвий раз відповісти допитливому чоловічкові, коли він вказує на якийсь предмет і, мовчки, запитує: «Що це?». Нехай пізнає світ, а ви допомагайте йому в цьому. Буде потрібен час, щоб слова стали співвідноситися з певними явищами і речами. Пояснюйте нові вирази, намагаючись задіяти вже відомі назви предметів і дій. Так поступово буде нарощуватися словниковий «багаж».

Не обійтися в навчанні без книжок! Прості віршики, казки, барвисті ілюстрації – це все розвиває уяву і покращує пам’ять. На картинках можна шукати персонажів, тварин, обговорювати їх дії.

У вільну хвилинку займіться з малюком нескладними вправами. Зовсім маленьким можна просто промовляти різні склади. Наприклад: «Ба-ба-ба» та інші. З дітьми постарше грайте в загадки, придумуйте синоніми, запитуйте «Що це?», Вказуючи по черзі на різні предмети.

Темпи розвитку дітей неоднакові. Але чим більше ви спілкуєтеся зі зростаючим чоловічком, тим швидше він почне радувати вас своєю балакучістю.


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.