Ази математики: з чого починається рахунок

Ази математики: з чого починається рахунок
Ази математики: з чого починаєтАзи математики: з чого починається рахунок ься рахунок
Учити дитину рахувати можна вже з двох років. У стовпчик складати він, звичайно, не зможе, але розповідати про числа і вміти їх показати хоча б на пальцях – це і найменшим під силу.

Як побудувати навчання

Не налаштовуйтесь на серйозні уроки, які вже ви зібралися проводити. Ази математики найкраще подавати в ігровій формі. Малюки запам’ятовують лише те, що їм цікаво, що їх розвеселило або здивувало. Так що нудні довгі заняття не підходять. Та й рідкісний дворічний пустун висидить навіть півгодини на місці.

Чим далі ви просувається в навчанні, тим більше повторюйте пройдений матеріал. Дитяча пам’ять працює нестабільно і викидає знання, які лежать без діла. Тому регулярно згадуйте те, що здавалося вже добре вивченим.

Ази математики

Починайте рахувати вже тоді, коли дитина ще не розмовляє. Це зовсім необтяжливе заняття – промовляти цифри від одного до десяти при кожному зручному випадку. Тупотите по сходинках – рахуйте, збираєте квіточки на галявині – рахуйте, йдете по парковці повз машин – теж. Коли збираєтеся на прогулянку, розповідайте про те, скільки предметів одягу на малюкові: носочків два, футболка одна, босоніжок дві і так далі.

Малюк тільки почне базікати, а в словниковому запасі у нього вже буде цілих десять цифр. Нехай він їх плутає, забуває або переставляє місцями. Ви просто продовжуйте ненав’язливо їх повторювати. Залучаючи карапуза в домашні справи, показуйте йому, як це корисно – знати рахунок. Накриваючи на стіл, він буде точно знати, скільки чоловік вечеряє. Чи зможе розділити порівну улюблене печиво з одним.

Вивчаючи числа, робіть їх невід’ємною частиною життя. Бажано не тільки говорити про них, а й малювати, знаходити на картинках. Повісьте плакат із забавними числами в кімнаті, а на холодильник – магнітики. Дуже допомагають в запам’ятовуванні і веселі вірші-лічилки.

Перші обчислення

Коли більш-менш запам’ятаються в потрібному порядку цифри, років до трьох-чотирьох, пробуйте перші нескладні математичні дії. Абсолютно нормально, якщо дитина цього віку не відповідає: «Скільки кубиків на підлозі?». Перерахувати, тикаючи пальчиком по черзі на кожен, він зможе, але усвідомити їх кількість відразу – ні.

Приблизно до чотирьох років малюк готовий складати / віднімати числа в рамках перших п’яти. Але якщо ви запропонуєте йому порахувати ті ж кубики один раз, а потім просто поміняєте їх місцями, то він знову буде перераховувати. Так вже влаштований дитячий розум. Всі математичні дії він вважає правильними саме для даного моменту часу й конкретних предметів.

Найпростіше для перших прикладів користуватися підручними засобами. На пальцях рахувати – зручніше не придумаєш. Елементарні дії на кшталт «2 +1» будуть чудово виходити, якщо загнути один пальчик, потім ще два, а потім порахувати по порядку всі загнуті пальчики. Такий «калькулятор» у малюка завжди є з собою, тому користуйтеся їм частіше.

Чим старше стає дитина, тим більш «просунутим» буде рахунок. У три роки, щоб скласти два і три, малюк перерахує всі кубики-іграшки від одного до п’яти і тоді відповість. А до п’яти років він зможе усвідомити, що три – це три, і порахувати приклад, як: «3 +1 +1». Це називається – розуміти склад числа. Тому важливо пояснювати, що п’ять – це і «3 +2», і «4 +1». Це можна розповідати і тим діткам, які ще загинають пальчики для самого простого рахунку.

Коли всі цифри до десяти вже відскакують від зубів, то перейдіть до знайомства з нулем. Запропонуйте вважати те, чого немає. «Ось лежать яблука, їх три, а якщо ми їх з’їмо, то нічого не залишиться – це нуль яблук». Тобто «нуль» замінює словосполучення «нічого немає, порожньо».

Щоб вивчати ази математики – не потрібно мати якийсь особливий склад розуму. Головне в цій справі – тренування і постійний розвиток. Але для малюків це звучить занадто нудно, так що просто більше вважайте з ними в процесі ігор і пізнання світу – і все вийде!



Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.